Første Person: Alle skatt Preparers trenger forglemmelse å beskytte skattebetalere fra skatt svindel og identitetstyveri
På 18 januar enjoined US District Court for District of Columbia IRS fra å håndheve regelverket for registrerte selvangivelsen preparers. Dommer James E. Boasberg avgjort at selvangivelsen preparers ikke kreves for å fullføre IRS mandat kompetanse testing eller kravene etterutdanning, et program som IRS hadde annonsert i 2010.
Søksmålet, kalt Loving v. IRS, ble anlagt i 2012 av tre uavhengige skatt preparers sammen med Institutt for Justice, et frihetlig advokatfirma. De utfordret IRS' myndighet til å med lisens skatt preparers, kranglet at Kongressen ikke gi slik makt til IRS. Ifølge Dan Alban, lede advokat på saken, skadet lisenskravene evne til selvstendig preparers å konkurrere med store skatt forberedelse firmaer. Kostnaden for å overholde regelverket inkludert $63 for PTIN, $116 for første kompetanse eksamen og 15 timer med årlige videreutdanning. Dommeren avgjort i favør av kjærlig et al., men på februar 1, han endret sin for å klargjøre at den ikke påvirker kravet for alle betalte selvangivelsen preparers å få preparer tax identification number (PTIN).
Så som nå er det frivillig for omkring 350.000 ikke-profesjonelle skatt preparers å ta nye IRS eksamener og videreutdanning. CPAs, advokater, registrert agenter, registrert pensjon plan agenter eller registrert actuaries var fritatt fra kravene fra IRS' regulatoriske praksis.
Mitt perspektiv
Jeg er alt for å holde offentlige organer i sjakk mot å utvide sin myndighet. Jeg er også for uavhengig, små bedrifter som står opp til bedriftens giganter som H & R Block og Jackson Hewitt, spesielt fordi deres skatt preparers ikke nødvendigvis mer pålitelig. For eksempel, ifølge en undercover undersøkelse utført av regjeringen Ansvarlighet Office (GAO), H & R Block selvangivelse hadde feil i 100% av 19 returnerer sendt som en del av deres brodd drift (at et flertall av feilene favoriserte skattyter er en annen sak).
Ifølge Skattemyndighetene, var det 449,809 identitetstyveri relatert skatt svindel i fjor, en 80% økning over 2011. Ofre for identitetssvindel må vente ca seks måneder for deres refusjon sjekker. Faktisk, ifølge IRS' Dirty Dozen skatt svindel, i tillegg til identitetstyveri, som er på toppen av listen, rangerer skatt preparer svindel på #3. Vanlig taktikk brukt av skruppelløse skatt preparers inkluderer falske kreditter, oppblåste fradrag eller bedriften utgifter, som lover høyere refusjoner, viderekobling refusjoner til sine egne kontoer, eller bare samle forberedelse avgifter og aldri innlevering av selvangivelsen.
Jeg tror ikke å gi oversight til feltet skatt forberedelse ville være en bjørnetjeneste til millioner av skattebetalerne. Selv om det gir noen byrden til betalt preparers, tror jeg det er nødvendig for IRS skal kunne spore opp hver betalt skatt preparer, som er i besittelse av en svimlende mengde personlig, sensitiv informasjon fra sine kunder.
In fact, that should be the start. There should be a way to distinguish a competent, committed tax preparer from one who aims to prepare a couple of tax returns on the side. I would prefer a tax preparer who has passed a basic competency test and is familiar with annual tax law changes. Last year, I interviewed four CPAs for preparing my corporate income taxes. I was surprised to find many of them were not knowledgeable in tax laws. Having all paid preparers pass a standardized test would make sure every paid tax preparer (including CPAs and attorneys) has the basic competency to prepare taxes.
I worked in the securities industry, which requires multiple license exams, a drug screening test, and fingerprinting. Despite these stringent requirements, the Raj Rajaratnams and Bernie Madoffs of the world engage in securities fraud and illegal activities. While it is impossible to eliminate all bad apples, some oversight and regulation of the tax preparation industry will likely dramatically reduce tax fraud and identity theft by weeding out the fly by night, non-professional (meaning unregulated by the American Bar Association, AICPA or IRS) tax preparers.
Ultimately, the U.S. legislative and judicial system will decide if the IRS should regulate the tax preparation industry, and whether licensing should be compulsory or voluntary. Even if it costs $20 less in tax preparation fees, I would not hire someone to prepare my taxes if they are unlicensed and have no credentials beyond tax preparation experience. If I am providing my personal financial information to the tax preparer, I should have some assurance that I am protecting myself from tax preparer fraud and identity theft, and filing a tax return without errors.