½ûÂþÌìÌÃ

Menu
½ûÂþÌìÌÃ

Health insurance in France

Post new topic

IsabelleW

I am French and writing from Canada but I am coming back to France - divorce -.
I realise that I am going to have a lot of difficulties dealing with all the papers and delays.
Which insurance would you advise me to take ?
I am 56 years.

Merci beaucoup. Many thanks in advance.

Moderated by Christine 5 years ago
Reason : please post your message in French on the french version forum > here
We invite you to read the forum code of conduct
Guest1230789

Bonjour Isabelle,
I think if you've previously had assurance maladie in France, then you just apply to restart it at the CPAM office.
See here, for example

IsabelleW

Merci pour votre reponse.

J'avais quitte la france quand j'avais 19 ans et je ne consultais jamais de medecin et puis mes parents s'en occupaient.
Je vais etre traitee comme expatriee et cela va pouvoir prendre des mois avant que je puisse recevoir quoi que ce soit.
Il faut prouver 3 mois de residence d'abord et je ne saurais pas ou je vais etre non plus.

phipiemar

Bien le bonjour Isabelle,

Cela va prendre effectivement un certain temps. Mais ne mélangez pas tout. En tant que française, vous n'êtes pas concernée par les trois mois minimum de résidence vu que vous rentrez au pays... Toutefois vous aurez peut-être un stage d'attente.

- En premier lieu, essayez de retrouver votre numéro de sécu. Il vous servira à prouver que vous "existiez" déjà par le passé...

- En second lieu, vous passerez par la case PUMA...

- En troisième lieu, afin d'avoir l'esprit tranquille le temps que tout se mette en place, prenez une assurance privée comme celle-ci par exemple

Christine

Hello everyone,

@IsabelleW > As indicated in the forum code of conduct, you should please continue this thread in English as you are in the English speaking forum. Or use the forum french version here > /forum/viewforum.php?id=4324

Thank you and good luck in your search.
Christine

Articles to help you in your expat project in France

All of France's guide articles