½ûÂþÌìÌÃ

Menu
½ûÂþÌìÌÃ

New members of the Cameroon forum, introduce yourselves here - 2021

Post new topic

Julien

Hi all,

Newbie on the Cameroon forum? Don't know how to start?

This thread is for you ;)

We invite you to introduce yourself on this topic, to share with us your expat story if you are already living in the country,
or to tell us more on your expat projects in Cameroon if you are planning to move there.

It will enable us to help you better but above all to wish you a warm welcome.

Welcome on board!

Basil25

Hi, my name is Nkwentie Fukoh. I am a fresh master graduate in the field of Health Economic, Policy and Management. I live in I am a  Cameroonian and I live in Cameroon.

Thank you for accepting me in this forum

WARCHIA ROMANUS

Hello good evening to all am a camera who lives in Bahrain a camion driver by profession

Basil25

Thank you

emmaforteh89

Hello my name is Forteh Emmanuela and I am an English Language teacher.
I have a Master of Arts in English Language and currently working on my PhD.
I live in Cameroon and I am a Cameroonian.
Nice meeting you all.

tadieaudrey39

Am called Tadie Audrey,am a cameroonian,live in Cameron.I am in year 1 un thé university.I currently face difficulties in founding out a company for internship.am really frustrated ans soon interns is starting.please can someone ne of help.And also thanks for accepting me in this group.

bonengoang

Hello my name is Ivanov Bone, am a cameroonian and live in Cameroon. Am a civil engineer looking for a job or internship in my domaine.
Nice meeting everyone.

Mia Mia68

Hi my name is Lolita
I'm Cameroonian
It is a pleasure to me to be here.

Cheryl

Hello Mia Mia68,

Welcome to ½ûÂþÌìÌà :cheers:

Could you please tell us more about you?

How can we help you?

Cheers,

Cheryl
½ûÂþÌìÌà team

info72

Hello, anyone in Yaoundé?

Alternative Solutions

Thanks you

Feugang

Would like to live in Cameroon, for businesses in agriculture and capacity building. Also looking for potential partners and sources for additional funding.

maggiemanga

My name is Max, a British citizen, living in London but frequents Cameroon. I am into agriculture and youth empowerment. Currently helping youths around the South West Province catch up with digital transformation so as to narrow the North and South technological divide. Also running some agricultural projects which will assist animal farmers cut back drastically on feeding costs by substituting expensive imported commercial feed.

nlouisnwufor

Hi my name is Louis am a fresh Bachelor's degree graduate in the field of Maritime Transport and Logistics management. I live here in Cameroon

MC Beauté

Je m'appelle clarice je suis marié a un belge depuis le 3 décembre 2020 mon acte de mariage a été légalisé au minirex et l'ambassade Belgique j'aimerais savoir Quesquil faut faire après ????

MC Beauté

Non je ne suis jamais allé en Belgique ont sais marié ici

bouquet11

Mieux tu te renseigne auprès de l ambasade belge au cameroun

MC Beauté

D'accord

Latylin

Bonjour MC...bienvenue..malheureusement la procédure pour la Belgique est très différente avec celle de la France...c'est mieux de se rapproché d un forum ayant des cas similaires..ca sera plus facile...mais déjà la votre est plus facile...mais votre visa regroupement familial c'est 6 mois et plus..j'ai une amie  qui est  marié à un belge...elle c était marié en août 2020...son visa sortie en mai 2021

MC Beauté

Oui mais le véritable problème est que Mari est mort ici à yaounde Cameroun ont lenterre hier ma soeur je ne sais pas sil faut continuer la procédure

SANDRA2443

Mes condoléances ma sœur, celà est très compliquée ma sœur. Pour moi il ne faudrait pas signalé au consulat, attend que ta transcription sorte et tu essayes de voir la suite. Mes condoléances ma sœur 😭😭

MC Beauté

Merci beaucoup ma soeur c'est l'ambassade qui la enterré je n'avait rien ma soeur pour faire son deuil Sinon il avait déjà déclaré à sa commune en Belgique et lacte à été légalisé ici par le minirex et l'ambassade Belgique

SANDRA2443

Ma sœur tu avais deja reçu ta transcription ?

MC Beauté

Pas encore ça se fait ou à la commune ou l'ambassade ?

SANDRA2443

C'est l'ambassade qui transcrit, donc attend juste

MC Beauté

Merci ma soeur et ça prend combien de temps ?

SANDRA2443

Aucune idée pour la Belgique

Latylin

Mince...qu'est ce que tu raconte comme ca..mon Dieu qu elle douleur soit forte..il était malade ?? Assia ma belle pour le moment fait ton deuil...si il a été enterré ici au Cameroun ca sera un peu difficile...la suite des procédures.. la plupart des gens qui perdent leur mari la famille fait une demande de rapatriement du corps..et l épouse obtient un visa pour allé accompagné son mari a sa dernière demeure normalement après l enterrement tu reviens au Cameroun...c'est pas un visa long séjour...je connais des femmes après l enterrement ce sont enfuis et ne sont jamais revenus....car maintenant quil n'ai plus le regroupement familial on va te l accordé dans quel contexte ? À moins que vous ayez eu un enfant....

Latylin

La transcription en Belgique est immédiate elle prend juste 2 semaines au trop 1 mois  c'est pas  comme en France c'est le visa regroupement familial qui dure...mais sans mari je ne pense plus que ce soit possible car sur le formulaire de demande de transcription de mariage il faut la signature du mari...tu feras comment ?

Latylin

Excuse ma question ma belle ton mari est décédé de quoi ??

MC Beauté

Il avait déjà été opéré au coeur ont la interdit de fumer il le faisait en cachette tu connais les gens la avec la cigarette

bouquet11

Assia ma belle soit forte mon Dieu

Latylin

Eeeeeh ma sœur...courage mais continue les procédures qui sait...soit forte  il faut que tu voyage ça te permettra de changer d air et de mieux évacué ta douleur...vraiment beaucoup de courage j'ai tellement mal que je n arrivera pas a trouvé les mots pour te consolé...

martheambe7

Good morning to everyone I'm called Ambe Anwenyuei Ndjolle Marthe a degree graduating student in the department of transport and logistics. I am a Cameroonian and I lived in Cameroon.

Fred

Welcome, martheambe7

Julien

Hi,

I invite you to follow this topic on this new thread:
/forum/viewtopic.php?id=969265

Thanks!

Closed

Articles to help you in your expat project in Cameroon

• Driving in Cameroon
    Driving in Cameroon

Do you wish to rent or buy a car in Cameroon? But can you use your national driver's license? Find out in this ...

• Opening a bank account in Cameroon
    Opening a bank account in Cameroon

Procedures regarding the opening of a bank account in Cameroon vary from one bank to another. We are providing you ...

• Transports in Cameroon
    Transports in Cameroon

To travel across Cameroon, you can choose among a few means of transport. But which ones? Find out in this ...

• Accommodation in Yaoundé
    Accommodation in Yaoundé

What is the best way of finding accommodation in Yaoundé? What about rent prices? Find out in this article.

• Health care in Cameroon
    Health care in Cameroon

Before moving to Cameroon, you should be aware of the country's health care system and on health risks. Here ...

• Accommodation in Cameroon
    Accommodation in Cameroon

How to find accommodation in Cameroon? What are the options and rent prices? Here are some answers to your ...

• Phones and Internet in Cameroon
    Phones and Internet in Cameroon

How to make phone calls in Cameroon? What about Internet? Here are some answers to your queries.

• Taxes in Cameroon
    Taxes in Cameroon

Are you working in Cameroon? Do you have to pay tax? Find out in this article.

All of Cameroon's guide articles